Breaking News

ႏႈတ္မဆက္ေၾကးေပါ့ မႏၲလာ

သူ ့နာမည္က ခိုင္ျမင့္ေဝ။ ကြ်န္ေတာ္တို ့က သူ ့ကို ေမာင္ခိုင္ဟုသာ ေခၚသည္။ အသက္ (၃၀)ဝန္းက်င္ခန္ ့သာရွိေသးေသာ ေမာင္ခိုင္သည္ သြက္လက္ခ်က္ခ်ာျပီး မိတ္ေဆြေရာင္းရင္းမ်ားကိုလည္း ကူညီတတ္သည့္ အက်င့္ေကာင္းေလးရွိသည္။ အျမဲတမ္းျပံဳးေနတတ္သည့္ မ်က္ႏွာႏွင့္ ဟိတ္ဟန္မရွိေသာသူ ့ကို လူအမ်ားက ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေမာင္ခိုင္ကို မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ငါန္းဇြန္ျမိဳ႕နယ္ မက်ီးကုန္းေက်းရြာေလးတြင္ ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ ေအာက္သက္ေၾကေသာ ဘဝတစ္ခုမွစတင္ခဲ႔ေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားႏွင့္ အေပါင္းအသင္းဆန္ ့ကာ ေဖာ္ေရြရင္းႏွီးစြာ ေနတတ္သည္။

လူငယ္ကေလာင္သစ္မ်ားကို စင္တင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးေသာ စာနယ္ဇင္းမ်ားရွိရာအနက္မွ စံေတာ္ခ်ိန္ေန ့စဥ္ သတင္းစာသည္ က႑မ်ိဳးစံုျဖင့္ ကေလာင္သစ္မ်ားေမြးဖြားေပးသည္မွာ အင္အားအေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ ယခု ေမာင္ခိုင္လည္း စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာကပင္လွ်င္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးလိုက္ေသာ ကေလာင္သစ္တစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္ေပသည္။ သူ၏ ကေလာင္မွာ အညာသား(ငါန္းဇြန္)ပင္။ အညာသား(ငါန္းဇြန္)သည္ ကဗ်ာဆရာပီပီ မည္သည့္ဘက္မွ သာရာသာရာကိုမလိုက္ပဲ တည့္မတ္ေျဖာင့္တန္းစြာ ကဗ်ာမ်ားကို စပ္ဆိုခဲ႔သည္။ ကဲ႔ရဲ႕ေဝဖန္စရာရွိလွ်င္ ကဲ႔ရဲ႕ေဝဖန္လိုက္သည္။ ခ်ီးမြမ္းစရာေတြ႕လွ်င္လည္း ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္လိုက္သည္။

ငါန္းဇြန္နယ္သားျဖစ္ေသာ္လည္း မႏၲေလးျမိဳ႕တြင္ အေနၾကာေသာေၾကာင့္ မႏၲေလးေသြးမ်ား စီးဆင္းေနသည္ေလာ မသိ။ သူသည္ မိမိလူမ်ိဳးကို ခ်စ္သည္။ မိမိတိုင္းျပည္ မိမိရပ္ရြာ မိမိေမြးဖြားရာေဒသကိုလည္း အလြန္တရာ ခ်စ္ျမတ္နိုးဟန္ တူ၏။
အညာသား(ငါန္းဇြန္)ေရးသားေသာ ကဗ်ာမ်ားစြာရွိရာအနက္မွ ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိသည့္ကဗ်ာမွာ (၄.၃.၂၀၁၆)ေသာၾကာေန႔ထုတ္ စံေတာ္ခ်ိန္မွာေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ ''ႏႈတ္မဆက္ေၾကးေပါ့ မႏၲလာ''ဆိုသည့္ ကဗ်ာပင္ ျဖစ္သည္။ သူ၏ကဗ်ာမွာ ပိုဒ္ေရအားျဖင့္ ေလးပိုဒ္မွ်သာရွိျပီး အတြင္းစာသားတို ့မွာ အႏွစ္သာရမ်ားျဖင့္သာ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ ယင္းထဲတြင္ ပထမဦးဆံုးပိုဒ္မွာ

* ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ အေပးနဲ႔
''ေအာင္ေက်ာ္ခ်မ္းေအး''
တို႔မႏၱေလးကို
သမိုင္းအေမြေပးခဲ့ၿပီး
''မင္းတုန္းမင္း''ဘုရင္ႀကီးက
ႏႈတ္ဆက္သြားတယ္
-ဟု စပ္ဆိုထားသည္။

ကဗ်ာဆရာသည္ စကားလံုးတိုတိုျဖင့္ မႏၲေလးျမိဳ႕၏ေနာက္ေၾကာင္းရာဇဝင္ကို ထိုိးစြပစ္လိုက္သည္။ မွန္၏။ မင္းတုန္းမင္းသည္ မႏၱေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို ၁၂၁၈-ခုႏွစ္ တပို႕တြဲလမွစ၍ ေတာမ်ားကိုခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီး တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ၁၂၂၀-ျပည့္ႏွစ္ ဒုတိယ၀ါဆိုလဆန္း ၆ ရက္ေန႕တြင္ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးတြင္ စံပယ္ေတာ္မူသည္။ ၁၂၂၁-မွသာ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္း ၿပီးေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ''ေအာင္ေက်ာ္ခ်မ္းေအး မႏၱေလး''ဟု အဆိုရွိခဲ့၏။ ၁၂၂၁-ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလးျမိဳ႕ႀကီး စတင္တည္ေထာင္သည့္ ခုႏွစ္ မဟုတ္ေပ။ အခ်ိဳ႕ကမူ ျမိဳ႕ကို စတင္တည္ေထာင္သည့္ႏွစ္ဟု မွားယြင္းစြာ မွတ္ထားၾကသည္။ ယင္းသို ့ မွားယြင္းစြာသိေနၾကေသာ လူငယ္ေလးမ်ားကို သတိခ်ပ္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ ကဗ်ာဆရာက စပ္ဆိုထားဟန္တူ၏။

အတိတ္ နိိမိတ္ တေဘာင္တို ့ကို အထူးယံုၾကည္ၾကေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို ့အေနျဖင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္ခဲ႔ေသာ မႏၲေလးျမိဳ႕ႀကီးကို ေသခ်ာက်နစြာ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေစခ်င္သည့္ ဆႏၵမ်ားကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္တည္ထားေတာ္မူခဲ႔ေသာ္လည္း မိမိနတ္ရြာစံေသာအခါ ယူေဆာင္၍မရေသာေၾကာင့္ ေႏွာင္းလူမ်ား၏ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈကို စိုးရြံ႕ေနဟန္ရွိသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘဝရွင္မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ မႏၲေလးျမိဳ႕ႀကီးကို အသက္တမွ် ခ်စ္ျမတ္နိုးေတာ္မူေသာ္လည္း မိမိ၏ ျပည္သူျပည္သားတို ့က မိမိကဲ႔သို ့ ခ်စ္ခင္မႈမရွိမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနဟန္တူ၏။ မွန္သည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ မႏၲေလးျမိဳ႕ႀကီးကို ေႏွာင္းလူတို ့လက္ထက္ဝယ္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမည္ကို အထူးစိုးရိမ္ေနေတာ္မူသည္။ ထိုစိုးရိမ္မႈကို မိမိတို ့က ေကာင္းမြန္စြာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးရံုသာ။

ကဗ်ာဆရာသည္ ကဗ်ာေရးရင္းပင္လွ်င္ ေငးငိုင္ေနေသာ သေဘာရွိသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မႏၲေလးအေၾကာင္း မႏၲေလးသမိုင္းစကားကိုေျပာလွ်င္ မျဖစ္မေနပါရွိသည့္ ပညာရွင္မင္းသားႀကီး တစ္ေယာက္ရွိသည္။ ယင္းမွာ ကေနာင္မင္းသားႀကီးပင္တည္း။ ကဗ်ာဆရာက ကေနာင္မင္းသားႀကီးႏွင့္စပ္ဟပ္ျပီး ဒုတိယအပိုဒ္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း စပ္ဆိုလိုက္သည္။

* အေနာက္ဥေရာပကိုတုဖို႔
ေရျမဳပ္ဗုံးေတြျပဳလုပ္ တီထြင္
ခံတပ္ေတြ ႀကိဳတင္ကာေဆာက္
ျမန္မာဆိုတဲ့ အေမာက္ကိုျပဖို႔
သမိုင္းေဒါက္တိုင္ေတြ ေပးၿပီး
''ကေနာင္ မင္းသားႀကီးက ႏႈတ္ဆက္သြားတယ္။


ဤအပိုဒ္ကို ေလးတြဲ စြာစပ္ဆိုထားသည့္ပံုႏွယ္။ ကဗ်ာဆရာေျပာသလိုပင္ ကေနာင္မင္းသားႀကီးက အေနာက္ဥေရာပ၏ ထိုးစစ္မ်ားကို ကာကြယ္ဖို ့ရာအတြက္ စစ္လက္နက္မ်ားကို တီထြင္ႀကံဆခဲ႔သည္။ မႏၲေလးျမိဳ႕၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ရွိေသာ ေအာင္ပင္လယ္ကန္သည္ ကေနာင္မင္းသားႀကီး၏ ေရျမဳပ္ဗံုးစမ္းသပ္ရာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ႔သည္။ ကမ႓ာမွာျမန္မာေဟ့ဟု ဝံ႔ၾကြားဖို ့ရာအတြက္ ခံတပ္,လက္နက္,ေခတ္မွီကိရိယာမ်ားကို တီထြင္ေနရင္းပင္ အာဏာမက္သည့္ အသားေလာက္ထြက္မ်ားေၾကာင့္ ကေနာင္မင္းသားႀကီး နတ္ရြာစံခဲ႔ရသည္။

အကယ္၍ ကေနာင္မင္းသားႀကီးသာ ေဘးဥပါဒ္ရန္မရွိပဲ ေနထိုင္ခဲ႔ရပါမူ ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာသည္ ကမ႓ာေပၚတြင္ ေမာ္ၾကြားနိုင္သည့္ နိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္ေနမည္မွာ မလြဲဧကန္ေပ။ ထို ့အတူ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း အဂၤလိပ္မ်က္ႏွာျဖဴ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို ့လက္ေအာက္ကို ေရာက္စရာအေၾကာင္းမရွိ။ ယခုမူကား အာဏာမက္သည့္ အာဏာရူးမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ နိုင္ငံအမ်ား၏အလယ္တြင္ အားငယ္စြာ ရွင္သန္ေနခဲ႔ရသည္။ ထိုသည္ကို နာက်ည္းေသာ ကဗ်ာဆရာက ကေနာင္မင္းသားႀကီးကို တမ္းတသတိရ၍ ေရးစပ္သည္ဟု တထစ္ခ်ယံုၾကည္မိသည္။

* ''ဦးေကာင္းလိမ္ထုတ္ သီေပါျပဳတ္''တဲ့
ျမႇဳပ္မထားေသာ သမိုင္းေၾကာင္းထဲ
အေျမာက္ေျပာင္းေတြ မပစ္ရပါပဲ
သမိုင္းတြင္ သူ႔ကြၽန္ျဖစ္ရၿပီး
''သီေပါ မင္းႀကီးက ႏႈတ္ဆက္သြားတယ္။


ကဗ်ာဆရာက ထပ္မံ၍ တတိယအပိုဒ္ကို ေရးစပ္လိုက္ျပန္သည္။ တတိယအပိုဒ္တြင္ သူ၏ ယူက်ံဳးမရမႈတို ့သည္ အတိုင္းသား ျမင္ေနရသည္။ ရာစုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ခန္ ့က ေအာက္ျမန္မာျပည္ႏွင့္တကြ အထက္ျမန္မာျပည္တို ့ တစုတရံုးတည္း သိမ္းပိုက္ခံခဲ႔ရသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံႀကီး သိမ္းပိုက္ခံရေသာအခါကမူ ရိုးသားမႈမ်ား လံုးဝမရွိေပ။ ေသနတ္တစ္ခ်က္မွ် မေဖာက္ရပါပဲ ျမန္မာနိုင္ငံတစ္ခုလံုး သူ ့ကြ်န္ဘဝေရာက္ခဲ႔ရသည္မွာ အသားေလာက္ထြက္မ်ား အမ်ိဳးသားေရးသစၥာေဖာက္မ်ား တကိုယ္ေကာင္းဆန္သူမ်ား ရွိ၍ဟုသာ သံုးသပ္မိသည္။

အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္သူမ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕က ဝန္ႀကီးဦးေကာင္းဟု လက္ညိႈးထိုးခဲ႔ၾကသည္။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုတြင္ အတြင္းေရးသစၥာေဖာက္သူရွိပါက မည္မွ်ခိုင္မာသည့္ အဖြဲ႕စည္းျဖစ္ေနပါေစ ျပိဳကြဲဖို ့ရာအခ်ိန္မၾကာေတာ့ပါေခ်။ အတြင္းထဲကစ၍ လိႈက္စားလွ်င္ ပ်က္စီးဖို ့ရာသာ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။ ထို ့အတူ မႏၲေလးေနျပည္ေတာ္ႀကီးတြင္ သီေပါမင္းေခတ္အခါ၌ မိမိခ်မ္းသာဖို ့အတြက္ အတၱႀကီးမားသည့္သူမ်ား ေပါမ်ားလာခဲ႔သည္။ ထိုအထဲတြင္ ဝန္ႀကီးဦးေကာင္းခမ်ာ အရွိန္အဝါေၾကာင့္ နာမည္ဆိုးႀကီးကို လက္ခံရခဲ႔ဟန္ ရွိ၏။ အခ်ိဳ႕ကမူ အမ်ိဳးသားေရးသစၥာေဖာက္ခဲ႔ေသာ ဝန္ႀကီးဦးေကာင္းကို အခဲမေက်နိုင္ေသာေၾကာင့္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားပါ မွတ္မိေစရန္ ''ဦးေကာင္းလိမ္ထုတ္ မင္းဆက္ျပဳတ္''ဟု စပ္ဆိုထားၾကသည္။

ထိုမွ်ပင္ မကေသး။ သီေပါမင္းႀကီး နန္းခ်ခံရေသာ ပါေတာ္မူေန ့မွာ ''ဦးေကာင္းလိမ္ထုတ္''ဆိုသည့္အတိုင္း ၁၂၄၇-ခုႏွစ္ကပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤသည္ကိုၾကည့္လွ်င္ သမိုင္းေရးမေကာင္းသူသည္ လူေသေသာ္လည္း နာမည္ဆိုးမ်ားက်န္ရစ္ကာ လူတိုင္း၏ မ်က္မုန္းက်ိဳးျခင္းကို ခံရသည္မွာ သဘာဝသာတည္း။
ကဗ်ာဆရာသည္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာကို မီးေမာင္းထိုးျပျပီးလွ်င္ လက္ရွိမႏၲေလး အေျခအေနႏွင့္ မႏၲေလးသားတို ့၏ အေျခအေနကို တြဲစပ္ေရးျပသြားသည္။ ဤသည္မွာ ေနာက္ဆံုးစတုတၳပိုဒ္ပင္။ ၄င္းပိုဒ္မွာ

* ႏႈတ္ဆက္အေႂကြးေတြနဲ႔
စစ္ေအးေခတ္ထဲ ရင္မေအးရပါပဲ
အျဖဴကဖိ အမည္းက အိနဲ႔
လူမသ္ိ သူမသိ အမ်ိဳခံေနရ
အိမ္႐ွင္ေတြက ဒဏ္ရာအထပ္ထပ္
ၿမိဳ႕သစ္ဘက္မွာ ကပ္ရပ္လို႔
အျပဳံးပ်က္ကမၻာထဲမွာ
သမိုင္းစာ အလဲလဲအကြဲကြဲျဖစ္
က်ဳံးေတာ္နဲ႔ ခြဲခြာသြားၿပီး ညိဳေခ်ာႀကီးေတြ
ႏႈတ္ဆက္သြားမွာစိုးတယ္
-ဟု ဆိုထားသည္။

မႏၲေလးျမိဳ႕သည္ စစ္၏နယ္ေျမမဟုတ္။ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား မရွိ။ ျငိမ္းခ်မ္းသည့္နယ္ေျမတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို ့ဆိုလွ်င္ ကဗ်ာဆရာက အဘယ့္ေၾကာင့္ ရင္မေအးရပဲဟု စပ္ဆိုထားပါသနည္း။ မႏၲေလးတြင္ လက္ဝါးအုပ္မႈမ်ား ရွိေန၍ေလာ။ သို ့တည္းမဟုတ္ တျဖည္းျဖည္း ဝါးမ်ိဳလာသည့္အရာမ်ား ရွိေန၍ေလာ။ အိမ္ရွင္ျဖစ္သည့္ မႏၲေလးသား မႏၲေလးသူမ်ားကေကာ အဘယ့္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕အလယ္တြင္မေနပဲ ျမိဳ႕သစ္ကဲ႔သို ့ ျမိဳ႕၏အျပင္ဘက္တြင္ ေနထိုင္ၾကသနည္း။ မႏၲေလးသားမ်ား ျမိဳ႕အျပင္မွာေနသည္ဆိုလွ်င္ ျမိဳ႕အတြင္းသည္ မည္သူမ်ားေနထိုင္ၾကသနည္း။ ဤသည္မွာ ကြ်န္ုပ္တို ့ စဥ္းစားစရာျဖစ္ေခ်၏။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးသည္ သာယာဖြယ္ရာေကာင္းသည္။ လွပသစ္လြင္သည္။ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီ၏။ ျမန္မာတို ့၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျမန္မာတို ့၏ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ျမန္မာတို ့၏ ရိုးရာတို ့သည္ ထိုမႏၲေလးတြင္ ရွိသည္။ အကယ္၍သာ ကဗ်ာဆရာစိုးရိမ္သကဲ႔သို ့ ညိဳေခ်ာႀကီးေတြသာ နန္းျမိဳ႕ကို ထပ္မံေက်ာခိုင္းၾကမည္ဆိုလွ်င္ မႏၲေလးျမိဳ႕ႀကီးသည္ ေသနတ္မေဖာက္ရပဲ ဒုတိယအႀကိမ္ ဆံုးရံႈးရေပလိမ့္မည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ုပ္သည္လည္း ကဗ်ာဆရာဆုေတာင္းသကဲ႔သို႔ ညိဳေခ်ာႀကီးေတြ နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ကို ခြဲခြါမသြားၾကပါနဲ႕ဟုသာ ဆုေတာင္းလိုက္ရပါေတာ့သည္။

ေမာင္ခ်မ္းမြန္
2016-စံေတာ္ခ်ိန္ေန႕စဥ္သတင္းစာ