Breaking News

ငါ့ၿမိဳ႕ ငါ့မည္ ငါ့မႏၱေလး

မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ မႏၱေလးကိုခ်စ္ေသာသူမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မႏၱေလးမွာခ်က္ျမဳပ္ၿပီး မႏၱေလးကို ခ်စ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မႏၱေလးမွာခ်က္မျမဳပ္ေသာ္လည္း မႏၱေလးတြင္အေနၾကာၿပီး မႏၱေလးကို ခ်စ္သည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕သည္ လူမ်ိဳးစံုသည္။ စရိုက္စံုသည္။ တိုးတက္ရာလမ္းေၾကာင္းေတြႏွင့္ ဆုတ္ယုတ္စရာေနရာေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိသည္။ ထိုထဲတြင္ မႏၱေလးမွာအေနၾကာၿပီး မႏၱေလးကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေျပာျပလိုပါသည္။

အထ၀ါစိုး(မႏၱေလး)ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၁၄ ႏွစ္ခန္႕က ကြဲကြာခဲ့သည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ဇာတိခ်က္ေၾကြတူၿပီး သူ႕ကို မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး ငါန္းဇြန္ၿမိဳ႕နယ္ မက်ီးကုန္းေက်းရြာေလးတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ လူပံုက ရိုး၏။ ေလးနက္ပံု ေဆာင္၏။ သူသည္ အရာရာကို ေစ့ငုစြာစဥ္းစားတတ္သလို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္လည္း လြန္စြာထက္သန္ပံုရ၏။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္ပက္သက္ၿပီး သူ၏ရင္တြင္ ေျပာခ်င္စရာေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနဟန္တူ၏။ စံေတာ္ခ်ိန္၏ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးမႈေၾကာင့္ သူ၏လက္သည္ ကေလာင္ကိုင္ေသာ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုအခါ သူခ်စ္ေသာမႏၱေလး သူဘ၀င္မက်ေသာ မႏၱေလးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို စာေပျဖင့္ ျပဳျပင္ယူၾကည့္သည္။ သူ၏စာေပ လက္ရာထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိသည္မွာ ငါ့ၿမိဳ႕ ငါ့မည္ ငါ့မႏၱေလးဆိုသည့္ ကဗ်ာပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဗ်ာကို စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာတိုက္က မႏၱေလးအခ်ပ္ပိုက႑တြင္လည္း ေဖာ္ျပေပးသလို စံေတာ္ခ်ိန္၏ သံုးႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္တြင္လည္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ပိုဒ္ေရအားျဖင့္ ၁၁ ပိုဒ္မွ်ရွိၿပီး သူေျပာခ်င္သည့္စကားလံုးမ်ားကို ဖြင့္ခ်ထားသည္။ ပထမပုိဒ္ႏွင့္ ဒုတိယပိုဒ္တြင္ သူက
* ငါ့ၿမိဳ႕ ငါ့မည္ ငါ့မႏၱေလး
ဒိေ႒ ဒိ႒ မတၱံ သာရႈ
ငါ မူစရာ ဘာလိုလဲ။
* ခုေတာ့ ----
ငါ့ကိုယ္ငါ အသံတိတ္နဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္
သင္တို႕လူတစ္လံုး သူတစ္လံုးျဖစ္မွ
ထိပ္ေခါက္မွာ ေၾကာက္ေနရတယ္။

ကဗ်ာေရးသူ အထ၀ါစိုး(မႏၱေလး)သည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္ပက္သက္ၿပီး ရင္တနင့္နင့္ ခံစားေနရဟန္တူ၏။ အစပထမဦးက မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ မႏၱေလးသားမ်ားသာရွိေလေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးခမ်ာ ျမင္သမွ်အရာအားလံုးကို ျမင္လွ်င္ ျမင္သည္ဟုသာ ၾကည့္ခဲ့ပံုရသည္။ စည္းကမ္းတက်ရွိေသာၿမိဳ႕ႏွင့္ စည္းကမ္းလိုက္နာေသာ ဥပေဒေလးစားေသာ မႏၱေလးၿမိဳ႕သားေတြေၾကာင့္ သူ႕ကိုယ္သူ ရိုးရိုးေလးမွ်သာ ျပန္ျမင္ခဲ့သည္။ ဤသည္ကို မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးက ေက်နပ္ဟန္တူ၏။ လူရည္လူမြန္တို႕ေနထိုင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာ ရွိေသာပုဂၢိဳလ္တို႕ေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးသည္ စကားမေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း မႏၱေလးသားအဖို႕ ဂုဏ္ယူေနေသာ သေဘာရွိသည္။

သို႕ရာတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလာေသာအခါ မႏၱေလးတြင္ ေသြးေရာလာခဲ့သည္။ အျပင္လူေတြေရာက္လာသည္။ အေ၀းဧည့္သည္ ေပါမ်ားလာသည္။ ထိုတြင္မကပဲ စည္းကမ္းေဖာက္ေသာလူသူေလးပါးတို႕ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာဟန္ ရွိ၏။ ထိုအခါ မႏၱေလးၿမိဳ႕သည္ သူ႕ကိုယ္သူ ေအးေဆးျငိမ္သက္ေနခဲ့သမွ် ယခုအခါ ေၾကာက္ရြံ႕မႈတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ မႏၱေလးကို ခုတံုးလုပ္၍ လူအမ်ားႀကီးပြားခ်မ္းသာ သြားၾကေသာ္လည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို ဂရုစိုက္သူနည္းပါးေနေသာေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးခမ်ာ ပ်က္စီးသြားမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနသည္။ ဤသည္ကို ျမင္ေသာ အထ၀ါစိုး(မႏၱေလး)က အထက္ပါအတိုင္း ထပ္တူခံစားၿပီး ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။

* မ ပါရေစဆိုတဲ့လက္
မသင္ဘဲ တတ္တဲ့ ဒီအတတ္
ငါ့အရပ္မွာ အတၱဖိနပ္ ခၽြတ္ခဲ့။
* ရက္ရက္ေရာ လက္လြန္ေနမိတဲ့ ေလာက၀တ္ေတြနဲ႕
ငါ့ကို ရိသလို တိသလို မခ်ိသလို မလုပ္နဲ႕
ငါ့မ်ိဳးရိုးဗီဇၾကည့္ အာဂသတၱိနဲ႕။
* ေပးဆပ္သင့္သေလာက္ ေပးဆပ္ၿပီးၿပီ
ရင့္က်က္သင့္သေလာက္ ရင့္က်က္ၿပီးၿပီ။

ကဗ်ာဆရာသည္ အတၱႀကီးေသာအရပ္တြင္ ေနထိုင္ရဟန္ရွိသည္။ ပညာတတ္အေက်ာ္အေမာ္မ်ား ေပါမ်ားေသာ၊ ေငြေၾကးဥစၥာခ်မ္းသာေသာ၊ ဂုဏ္ပကာသနကို ကိုးကြယ္ေသာ ေနရပ္တြင္ ႀကီးပ်င္းလာေသာေၾကာင့္ ယင္းအရာတို႕ကို ရြံ႕မုန္းေနဟန္ ရွိ၏။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ ပညာတတ္မ်ား ေပါမ်ားပါ၏။ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူမ်ား ေပါမ်ားပါ၏။ ဂုဏ္ပကာသနကို ကိုးကြယ္ေသာသူမ်ားလည္း ေပါမ်ားလြန္းလွ၏။ သုိ႕ရာတြင္ သူတို႕သည္ မိမိတို႕၏ႀကီးပြားမႈကိုသာ အဓိကထားၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ က်န္းမာေရး၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ သာယာေရးကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားသည္ ထင္သည္။ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ဆိုသည့္စိတ္ထားျဖင့္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနေသာသူတို႕ကို မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးက ႏွလံုးေအာ့ဟန္ တူ၏။ ယင္းကို ကဗ်ာဆရာက ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံေနထိုင္ခြင့္ျပဳေသာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးကို မေစာ္ကားမိဖို႕ ေစတနာေဒါသျဖင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ မ်ိဳးရိုးဗီဇကို ၾကည့္ခိုင္းသည္။

မွန္သည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ စာေပအႏုပညာရွင္မ်ား၊ သူရသတၱိရွိသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံအတြက္ အသက္ေသြးေပးဆပ္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္။ သီေပါဘုရင္ေခတ္ကကဲ့သို႕ မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ အံုၾကြမႈမျဖစ္ေစရန္ သူေပးဆပ္သေလာက္ သည္းခံျခင္း ခႏၱီကိုလည္း အတင္းဖက္တြယ္ထားဟန္ ရွိ၏။ ယင္းကို ၾကည့္လွ်င္ပင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးသည္ မႏၱေလးတြင္ ေနထိုင္သူတို႕ကို နာက်ည္းေနပံုရ၏။

* ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ေနရာမလပ္
သင္တို႕ အလြတ္မရေသးဘူး
ဒါ စာရိတၱမ႑ိဳင္အတြက္
သင္တို႕ ဖတ္ဖို႕ မွတ္ဖို႕။
* ငါ့ သင္ခန္းစာမွာလဲ
ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္ဆိုတာ ရွိတယ္။
ငါတေကာ ေကာေနရတဲ့သေဘာက
ကရုဏာေဒါေသာနဲ႕
ငါ သင္တို႕ကို ခ်စ္လို႕ေျပာတယ္မွတ္ပါ။

သည္အပိုဒ္သည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕သားေတြပါမက အျခားေသာ ျမန္မာ့အသိုင္းအ၀ိုင္းအထိ ေျပာျပလိုေဇာမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕သည္ တိုးတက္ႀကီးပြားလိုစိတ္ ျပင္းထန္သည္အားေလ်ာ္စြာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကို စနစ္တက်လိုက္နာဖို႕ ခက္ခဲေနသည္လား မသိေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀ွမ္းလံုးတြင္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ိဳးစံု ေတြ႕ရသည္။ ယင္းတို႕မွာ ေရမကူးရ၊ အမိႈက္မပစ္ရ၊ ကြမ္းေသြးမေထြးရ၊ ရထားေပၚ ေဆးလိပ္မေသာက္ရ၊ အသံက်ယ္က်ယ္မေျပာရ၊ ဟြန္းမတီးရ စသည္တို႕ပင္တည္း။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕သည္ တားျမစ္သည္ကို ပို၍ လုပ္ေဆာင္ခ်င္ဟန္ ရွိ၏။ အမိႈက္မပစ္ဆိုသည့္ေနရာတြင္ ပံုမွန္ထက္ အမိႈက္ေပၚမ်ားေနျခင္း၊ ဟြန္းမတီးရဆိုသည့္ေနရာတြင္ ဟြန္းသံမ်ား အက်ယ္ဆံုးျဖစ္ျခင္းတို႕ ေတြ႕ရသည္။ ဤသည္ကို မလိုက္နာေသာသူတို႕သည္ ကိုယ့္က်င့္စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ အားနည္းေသာသူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤကဲ့သို႕ ေသးငယ္သည့္ကိစၥရပ္မ်ားကို မလိုက္နာႏိုင္လွ်င္ ႀကီးမားသည့္ႏိုင္ငံ့ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာဖို႕ရန္ ခက္ခဲေပမည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးကလည္း အျပဳအမူ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မွားယြင္းသူတို႕ေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ေနေသာ သေဘာရွိ၏။

* ငါ့ၿမိဳ႕ ငါ့မည္ ငါ့မႏၱေလး
ငါ့ေျမမွာေန ငါ့ေရကိုေသာက္
ငါ့ကိုေတာ့ မေဖာက္ဖို႕ မေႏွာင့္ဖို႕ေတာ့ လိုတယ္။
* သင္တို႕
သင္တုန္းဓား ၀ကၤပါမွာ
ငါ့မ်က္စိရည္ နားရည္၀။
* သင္တို႕
ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ ျဖတ္သန္းေနတဲ့
ေလာကစက္ယႏၱရားေတြၾကား
ငါ့ကိုေတာ့ လာမရမ္းကားနဲ႕။

မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးသည္ သစၥာရွိရွိႏွင့္ ေပးဆပ္ခဲ့သေလာက္ သစၥာေဖာက္ခံခဲ့ရသည္ႏွင့္ တူ၏။ အသားထဲကေလာက္ထြက္သူမ်ား၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ဂတံုးေပၚထိပ္ကြက္သူမ်ား အမ်ားအျပား ရွိပံုရ၏။ တစ္ခ်ိန္က သစၥာေဖာက္သူတို႕ေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီး တပါးလူမ်ိဳးတို႕လက္ထဲ က်ေရာက္ခဲ့ရဖူးၿပီ။ ယခုလည္း ဟိုအရင္ကဲ့သို႕ ျဖစ္သြားမည္ကို မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးက ေၾကာက္ရြံ႕ေနေသာ သေဘာေဆာင္ေန၏။ မႏၱေလးၿမိဳ႕သည္ မည္သည့္လူမ်ိဳးကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနသနည္း။ မည္သည့္အရာကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနသနည္း။ မည္သို႕ပင္ ဆိုရေစကာမူ မႏၱေလးၿမိဳ႕သူေတြ အသားျဖဴလာသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ စကားသံ၀ဲသည္မ်ားလည္း ေသခ်ာသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာေနရာတို႕တြင္ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္တို႕ကို မႏၱေလးသားစစ္စစ္တို႕ပင္ မဖတ္တတ္ေတာ့ပါေခ်။

ဤသည္ကိုျမင္ေသာေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးက သူ႕ကို သစၥာေဖာက္မည့္သူတို႕ကို ျမင္ေတြ႕ထားဟန္ ရွိ၏။ မႏၱေလးကို မည္သူသစၥာေဖာက္ႏိုင္သနည္း။ မည္သူတို႕က မႏၱေလးကို ပုန္ကန္ႏိုင္သနည္း။ ဤသည္မွာ စဥ္းစားစရာတစ္ခု ျဖစ္လာေခ်ၿပီ။

ကဗ်ာဆရာက ဇာတိမာန္ျပင္းထန္ေနသည္ ထင္သည္။ တစ္ခ်ိန္က နာက်င္မႈမ်ား မႏၱေလးတြင္ ထပ္မံေပၚေပါက္လာမည္ကို ႀကိဳတင္နိမိတ္ဖတ္မိ၍ပင္ေလာ။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကိးသည္ မည္သူ႕လက္တြင္ က်ရႈံးႏိုင္သနည္း။ မႏၱေလးၿမိဳ႕က်ရံႈးခဲ့စဥ္က ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး က်ရႈံးခဲ့ရသည္။ ယခုအခါလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕က်ရႈံးလွ်င္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး က်ရႈံးႏိုင္မႈ ရွိမရွိ။ ယင္းအေၾကာင္းအရာကို ကဗ်ာဆရာက အလြန္အမင္းေတြးေတာထားပံု ရသည္။ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ထပ္မံသီဖြဲ႕ထားျပန္သည္။

* ငါ့၀ိညာဥ္ အစိတ္အပိုင္းနဲ႕
ငါ့ သမိုင္းေတြ
ဘယ္တုန္းကမွ မရိုင္းခဲ့ဘူး။
သင္တို႕
ဘ နဖူး သိုက္တူးမယ္ဆိုရင္ေတာ့
သိစရာ ၾကည့္စရာ အဟုတ္ကြဲေအာင္
အဘိဓမၼာ သရုပ္ခြဲဖို႕ေတာ့ လိုမယ္--ဟု နိဂံုးအုပ္ထားသည္။

ကဗ်ာဆရာေျပာဆိုသကဲ့သို႕ပင္ မႏၱေလးသမိုင္းသည္ ရိုင္းသည္မရွိခဲ့ပါ။ မႏၱေလးသည္ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ လာေသာလူမ်ားကို သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ လက္ခံထားသည္။ စား၀တ္ေနေရးႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာမ်ားကို ဖန္တီးေပးသည္။ ထိုအရာမ်ားကို သေဘာက်ေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ကိုသိမ္းပိုက္ခ်င္ေသာ အလိုတူအလိုပါမ်ား ရွိေန၍ပင္ေလာ မသိ။ အသားညိဳေသာ မႏၱေလးသားေတြ၏ စား၀တ္ေနေရး ခက္ခဲလာေသာေၾကာင့္ မိမိပိုင္ဆိုင္သည့္ ေျမယာမ်ားကို ေရာင္းထုတ္ကုန္သည္။ ေစ်းသက္သာေသာ ၿမိဳ႕အစြန္တြင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေရာင္းၿပီး အသက္ေမြးၾကသည္။

အရပ္မ်ိဳးစံုမွလာေသာ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူမ်ားက ၿမိဳ႕အလယ္တြင္ ေပ်ာ္လို႕ပါးလို႕။ ယင္းတို႕ေၾကာင့္ မႏၱေလး၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ မႏၱေလး၏ ရိုးရာ၊ မႏၱေလး၏အထိမ္းအမွတ္မ်ား တစတစႏွင့္ ျပဳန္းတီးကုန္သည္ ထင္သည္။ မႏၱေလးႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားစီးဆင္းလာၿပီး မႏၱေလးခ်စ္စိတ္ႏုနယ္ေသာသူတို႕ကို သိမ္းသြင္းၾကဟန္ တူ၏။ ဤသည္ကိုၾကည့္ၿပီး ကဗ်ာဆရာက ဘနဖူး သိုက္တူးမယ့္သူမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ထားေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ သည္လိုဆိုလွ်င္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို မည္ကဲ့သို႕ကယ္တင္မည္နည္း။ အိမ္ၾကက္အခ်င္းခ်င္း မ်က္ႏွာအိုးမဲသုတ္ၿပီး ခြပ္ခိုင္းမည္ေလာ။ သို႕တည္းမဟုတ္ မိမိ၏ယဥ္ေက်းမႈမဟုတ္ေသာအရာတို႕ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသြားေလမည္ေလာ။ မည္သို႕ပင္ဆိုရေစကာမူ မႏၱေလးခ်စ္စိတ္ကို ႏိႈးဆြေပးႏိုင္သည့္ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္တို႕ကေတာ့ လိုအပ္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေလသတည္း။


ေမာင္ခ်မ္းမြန္
2016-စံေတာ္ခ်ိန္
AungKyi Soe